سفر به دنیای اطلاعات و فناوری

8 سوغاتی مهم دبی

شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶ ب.ظ

دبی یکی از مهمترین شهرهای خاورمیانه است که هرروز میزبان مسافران زیادی از سراسر جهان است . بالطبع بازارها و ممراکز خرید این شهر همیشه مملو از مسافر است . دانستن سوغاتی های دبی هنگام خرید می تواند در انتخاب سبد خریدتان کمک بسیار زیادی باشد . در ادامه مطلب می توانید 8 سوغاتی مهم دبی را معرفی کرده ایم . 

 

1- طلا

دبی اغلب به عنوان “شهر طلا” نامیده می شود . مقدار زیادی از این فلز نفیس را می توان در بازار طلا دیرا (در اطراف و جاده Sikkat Al Khail) یافت . بازار طلا دبی در دیره یکی از بزرگترین بازارهای طلا در جهان و بزرگترین در امارات است . 

 

2- فرش 

فرش و تابلو فرش ایرانی باعث غرور ایرانیان است . در دبی فرش های زیادی با الگو گرفتن از فرش ایرانی ساخته می شود . می توانید طیف گسترده ای از فرش های با کیفیت را با بهترین قیمت ها خریداری کنید . بعضی از بهترین فروشگاه ها برای خرید فرش عبارتند از : فرش های ملی ایران ، گالری لاتا ، الجبر و غرور کاشمر . 

 

3- لوازم الکترونیکی

دبی شهری بدون تعرفه های گمرکی است . بنابراین اجناس وارداتی قیمت بسیار خوبی دارند . مخصوصا لوازم الکترونیکی در دبی قیمت معقولی دارد . ظهور مراکز خرید با کیفیت در دبی همچنین وسوسه خریداران برای خرید اقلام الکترونیکی را بیشتر کرده است . فروشگاه های الکترونیکی زیادی در دبی وجود دارد که لوازم خانگی ، طیف کاملی از محصولات مرتبط با فناوری اطلاعات ، تلفن های همراه و … را ارائه می دهد. 

 

4- پارچه و لباس 

لباس و پارچه یکی از اجناسی است که بسیار خریداری می شود . مخصوصا لباس های برند که هزینه گمرک ندارند و به قیمت مناسبی فروخته می شوند . تی شرت و بلوز با قیمت ارزان در دبی بسیار است . پارچه دبی نیز طرفداران زیادی دارد . 

 

5- خرما دبی

اگرچه کل خاورمیانه برای خرما شهرت دارد اما خرماهای دبی با نام تجاری Bateel که با شکلات آمیخته شده اند ، شگفت انگیز است . بتیل بهترین سوغاتی های دبی است که می توانید با بخرید . معمولا اکثر مسافران بتییل را حتما می خرند . با نام های شگفت انگیز شکلات با شکلات بسیار معروف مشهور است. 

 

6- ادویه عربی

ادویه جات و ترشی جات عربی دارای طعم و عطر کامل هستند . می توانید این ادویه های عربی را در همه سوپرمارکت پیدا کنید ؛ با این حال بهتر است سری به بازار ادویه ها بزنید و انتخاب زیادی برای عطرهای گوناگون داشته باشید . 

 

7- عطر عربی

عطرهای خوب همیشه به یاد می مانند . عطر عربی یکی از آنهاست . عطر عربی عطر شگفت انگیزی از دبی است که شما می توانید به راحتی در مراکز و مغازه ها با قیمت های مناسب مقرون به صرفه پیدا کنید . شما ممکن است یک مجموعه بزرگ از رایحه های نرم و جاذب را پیدا کنید و می توانید متناسب با ذائقه تان یکی را انتخاب کنید . 

 

8- شال های پشمی

در میان اجناس دبی ، شال های پشمینه بیشتر از همه چیز در بین مسافران دبی طرفدار دارد . شال بهترین چیزی است که می توانید برای خود و عزیزانتان خریداری کنید . شال های 100 درصد ابریشم فوق العاده هستند و هزینه خرید آنها 250 درهم می باشد . البته شال های پشمی ارزان ترند و حدود 30 درهم است . 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۳۰
نازی رهسپار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی