سفر به دنیای اطلاعات و فناوری

مهمترین جاهای دیدنی جزیره سامویی

سه شنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۶، ۰۶:۳۴ ب.ظ
سامویی از جزیره هایی است که آن را به طبیعت دوستان پیشنهاد می کنیم . تنوع به حدی در این جزیره بالاست که از این همه زیبایی به وجد خواهید آمد . سامویی دارای دیدنی های بسیاری است . اما اغلب از چشم دور مانده اند . در ادامه مطلب مهمترین جاهای دیدنی جزیره سامویی را معرفی کرده ایم . با بخاطر سپردن آنها برنامه سفرتان را به بهترین شکل بنویسید و بازدید از این بناها را در اولویت قرار دهید .





1- پارک ملی آنگ تونگ سامویی
پارک ملی آنگ تونگ از معروفترین دیدنی های سامویی است که مجمع الجزایری شامل 42 جزیره در خلیج تایلند است . کوه های سنگ آهکی ، جنگل های وسیع ، سواحل سفید شنی ، آبشارها و دریاچه های پنهان از ویژگی های این منطقه محسوب می شوند . این پارک بیش از 100 کیلومتر وسعت دارد و مکانی غنی از حیوانات عجیب و غریب و موجودات دریایی است .
 
2- صخره های هین تا و هین یای سامویی
صخره های هین تا و هین یای که به صخره های پدربزرگ و مادربزرگ سامویی شهرت دارند در شرق سامویی در ساحل لامای قرار دارند . بازدید از این صخره ها کشف یک افسانه عشق ، با تراژدی در شکل سنگ های جذاب سنگی است . داستان از این قرار است که زن و مردی برای ازدواج پسرشان تصمیم گرفتند که به شهری در 400 کیلومتری شهرشان بروند اما در راه دریا طوفانی شد و آنها غرق شدند و تبدیل به صخره های امروزی شدند . 
 
3- معبد بودای بزرگ سامویی
یکی از جاذبه های محبوب و شناخته شده کو ساموئی ، بودای بزرگ است که با طلا پوشانده شده است . این معبد که در سال 1972 ساخته شده ، روی صخره ای کوچک در شمال شرقی سامویی واقع شده است . مجسمه بودای بزرگ بسیار بزرگ است و از کیلومترها فاصله می توان آن را دید . این مجسمه را می تواند هنگام رسیدن به سامویی از هواپیما نیز دید . 
 
4- کو تائو سامویی
کو تائو یکی از بهترین مقاصد غواصی در جهان و کشف دنیای زیر آب است که شما را مجذوب دنیای زیر آب خواهد کرد . این جزیره در شمال کو فنگان واقع شده است و دارای امکانات خوبی برخوردار است . در این جزیره رستوران ها و اقامتگاه های بسیار خوبی وجود دارد که سفرتان را تکمیل خواهد کرد .
 
5- معبد خونارام سامویی
نگاهی منحصر به فرد به فرهنگ بودایی و تایلندی که در تایلند راهبان احترام زیادی دارند . سالها پیش مردم ساموئی تصمیم گرفتند دو نفر از راهبان را مومیایی کنند .  حدود 20 سال از مرگ این دو راهب می گذرد و امروزه به جاذبه ای گردشگری تبدیل شده اند که روزانه گردشگران تور سامویی از آنها بازدید می کنند .
 
6- آبشار ناموآنگ سامویی
آبشار ناموآنگ در واقع دو آبشار با ارتفاع های 18 و 80 متر است که از زیباترین آبشارهای ساموئی به شمار می رود . در اطراف آبشار جنگل های گرمسیری وجود دارد که زیبایی آن را پند برابر کرده است . در مسیر آبشار امکان فیل سواری وجود دارد . استخرهای کوچک پایین آبشار مکان مناسبی برای شنا کردن می باشد . 

 
7- آکواریوم سامویی
آکواریوم سامویی بسیار مورد علاقه خانواده هاست . کاوش در دنیای زیر آب خلیج تایلند ، با تنوع غنی از ماهی های گرمسیری و موجودات دریایی شامل شیر دریایی ، پرنده عجیب و غریب و ببر .
 
8- باغ پروانه ها سامویی
از دیگر دیدنی های معروف سامویی می توان باغ پروانه ها را نام برد . این باغ که در جنوب شرقی سامویی قرار دارد ، باغی بزرگ در فضای باز است که توسط توری  بسته شده است . با رفتن به این باغ غرق در کلکسیون رنگ ، با صدها گونه ی مختلف پروانه شوید . 
 
9- مزرعه مارها سامویی
مزرعه مارها نمایشی بی نظیر از صدها هزار مار سمی و غیر سمی است که تجربه ای بی نظیر برایتان خواهد بود . دیدن خزندگان ترسناک از نزدیک شما را هیجان زده خواهد کرد . این مزرعه در جنوب سامویی قرار دارد . مار کبری که عنوان شاهزاده خانم مرگبار را در بیم گردشگران تور تایلند شهرت دارد .
 
10- باغ بهشت سامویی
در بالای تپه هایی از داخل جنگل ، گالری هنری فوق العاده ای وجود دارد . این باغ در ساحل لامای قرار دارد و به باغ بودا نیز شهرت دارد . مجسمه هایی در این باغ وجود دارد که توسط یکی از بومیان سامویی ساخته شده است . این شخص از 77 سالگی تا 91 سالگی به ساخت مجسمه ها ادامه دارد .
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۰/۱۹
نازی رهسپار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی